Nekega jutra sem prišla v službo in kot ponavadi, najprej prižgala običajni namizni računalnik. Kmalu sem opazila, da je zaslon črn. Prižgem in ugasnem zaslon, nič. Nato še enkrat ugasnem in prižgem računalnik, spet nič. Sem pomislila, da je crknil ekran in se spravim menjat ekran z nekim starim rezervnim.

Ko spet prižgem vse skupaj, mi na črnem ekranu piše le eno malo opozorilo o ohranjanju energije zaslona, računalnik pa kar naprej nekaj melje okoli CD enote. No, pa smo tam. Ura še ni osem zjutraj in ne vem kaj storiti, saj o računalnikih nimam prav veliko pojma. Počakati moram na kolega, ki je računalničar in pride v službo šele po deveti. Kolega je nato vse razdrl in ugotovil, da je zelo verjetno crknila matična plošča, ker pa je računalnik star, takšnih ne delajo več.

Zato smo se odločili, da bomo usposobili nekega drugega prenosnega in prenesli podatke. Disk smo vzeli ven iz mojega in ga fizično priklopili v nekega drugega, tu bi lahko preko mreže podatke spet prenesli v mojega novega prenosnega. Imela sem dve enoti C in D. Še isti dan je kolega uspel prekopirati C enoto, ko pa je naslednji dan zjutraj hotel prekopirati še D, kjer je večina zame pomembnih datotek, mu pa računalnik diska ni hotel več prepoznati, kot da ga ni. Ugotovili smo, da dalj ko se bomo mučili, bolj se bo disk kvaril. Spomnili smo se, da so pri Kotarju posebej specializirani prav za takšne primere reševanja podatkov, zato smo disk dobro zaščitili in hitro sem ga v petek opoldan nesla k njim. V ponedeljek so mi sporočili, da se je disk tako pokvaril, da so ga morali v posebni komori odpreti, a da jim je uspelo rešiti podatke. Počutila sem se za celo tono lažja. Saj vem, da bi morala kopirati še kam drugam, a kdo ima čas delati to vsak dan in konec koncev, tudi te kopije se lahko pokvarijo…

Res da se mi je zdela cena velika, ker pa se na to prav nič ne spoznam (pozneje sem si več prebrala o tem, kaj je za takšno delo potrebno), sem ugotovila, da so vsi rešeni podatki vredni tega. V 15tih letih, kar delam z računalnikom, se mi kaj takega še ni zgodilo in dokler se ne, se sploh ne zaveš, koliko bi pravzaprav lahko izgubil, zato sem vesela, da obstaja servis, ki sploh lahko takšne podatke še reši. Zahvaljujem se Kotarju in jim želim, da bi tako dobro delali še naprej. Hvala!

Romana